Wtorek - Piątek: 9:00 - 16:00
Niedziela: 14:00 - 18:00

Muzeum Regionalne w Słupcy
ul. Warszawska 53
62-400 Słupca  
telefon: : 63 275 26 40

Partnerzy
Wydarzenia > aktualności
Jubileusz 300. lecia organów w słupeckiej farze. XIII Koncert organowy.

Program koncertu:

1.Louis Nicolas Clerambault – Suite du Premier Ton: Grand plain jeu, Duo, Dialogue sur les grands jeux (organy)

2. Gaspar Sanz - Canarios ( gitara barokowa)

3. Nicoli Matteis – Ayres for the Violin: Passaggio rotto, Fantasia (skrzypce barokowe)

4. Johann Sebastian Bach – Wenn wir in hochsten Nothen sein (organy)

5. Marin Marais - Le Badinage (teorba)

6. Antoine Forqueray – Premiere Suite: La bellmont (skrzypce barokowe, teorba)

7. Girolamo Frescobaldi – Toccata Seconda 4:00 (organy)

8. Dario Castello – Sonate Prima a Sopran Solo – 6:00 (skrzypce barokowe, teorba, organy)

9. Heinrich Ignaz Franz von Biber – The Annunciation 5:00 (skrzypce barokowe, organy)

10. Robert de Visee – Suite in D minor 7:00 (skrzypce barokowe, teorba, organy)

MARIA WILGOS -  gitara, teorba

rozpoczęła edukację muzyczna w wieku 11 lat. Uczęszczała do szkoły muzycznej II stopnia im. Józefa Elsnera w klasie gitary. Studiowała lutnię w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Jerzego Żaka oraz w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie Antona Biruli i Anny Kowalskiej. Jest aktywną zawodowo solistką, kameralistką oraz członkinią większych zespołów orkiestrowych. Koncertowała w wielu miastach na terenie całej Polski a ponadto w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Austrii, Bułgarii, Holandii, Włoszech i Macedonii.

 MICHAŁ MARCINKOWSKI  - skrzypce barokowe

absolwent Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Studia ukończył w 2006 roku, w klasie skrzypiec profesora Henryka Keszkowskiego. Uczestniczył
w międzynarodowych kursach muzycznych w kraju i za granicą, pod kierunkiem profesorów: Mariny Jaszwili, Jadwigi Kaliszewskiej, Piotra Janowskiego oraz Marco Rogliano.
Brał udział w wielu konkursach skrzypcowych oraz kameralnych
. Od 2007 roku związany jest na stałe z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, od 2010 roku na stanowisku muzyka – solisty. W 2013 roku otrzymał dyplom licencjacki z wyróżnieniem w klasie skrzypiec barokowych mgr Irmgard Schaller-Gwilt. Studia magisterskie ukończył na tej samej uczelni, w klasie skrzypiec barokowych mgra Daniela Deutera. Uczestniczył w kursach i zajęciach u znakomitych wykonawców muzyki dawnej jak: Markus Moellenbeck, Michael Schmidt-Casdorff, Frank de Bruine, Peter Frankenberg czy Anton Birula. Pobierał także lekcje oraz współpracuje z polskimi pedagogami i wykonawcami muzyki dawnej jak: prof. Urszula Bartkiewicz, prof. Agata Sapiecha, prof. Elżbieta Stefańska, Aureliusz Goliński, Zbigniew Pilch, Judyta Tupczyńska, Dymitr Olszewski, Tomasz Ślusarczyk, Jakub Kościukiewicz oraz Tytus Wojnowicz. Od 2016 roku współpracuje ze znakomitym polskim zespołem muzyki dawnej Arte dei Suonatori. Obecnie jest uczestnikiem studiów doktoranckich na bydgoskiej uczelni, w specjalności skrzypce barokowe, w klasie prof. Katarzyny Bąkowskiej.

RAFAŁ GUMIELA - organy

absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2013r.) w klasie klawesynu prof. Urszuli Bartkiewicz oraz w klasie organów prof. Piotra Grajtera i prof. Radosława Marca. Od 2011 roku pracuje jako wykładowca w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej oraz od 2014 roku prowadzi klasę organów w Publicznej Szkole Muzycznej I st. w Golubiu-Dobrzyniu. Do najważniejszych osiągnięć można zaliczyć: najwyższą punktację na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Uczniów Klas Organów (Wrocław 2006), nagrodę Rektora Akademii w Łodzi dla laureata II Akademickiego Konkursu Klawesynowego (Poznań 2011), udział w Międzynarodowym Konkursie Organowym (Rumia 2006), udział w I Akademickim Konkursie Muzyki Organowej (Poznań 2008), udział w 17 Międzynarodowym Konkursie Organowym im. Petra Ebena (Opava, Czechy 2010). Czynnie uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez Wolfganga Zerera, Bartosza Jakubczaka, Marka Toporowskiego, Juliana Gembalskiego, Johna Butta, Julię Brown, Guy Boveta, Oliviera Latry, Davida Ponsforda, Christine Schornsheim. Współpracuje z wieloma znakomitymi instrumentalistami m.in.: Markusem Möllenbeckiem (wiolonczela barokowa), Frankiem de Bruine (obój barokowy), Michaelem Schmidtem-Casdorfem (flet traverso), Irmgard Schaller i Danielem Deuterem (skrzypce barokowe), Tomaszem Ślusarczykiem (trąbka barokowa), Antonem Birulą (lutnia, theorba), Tytusem Wojnowiczem (obój), Marcinem Tarnawskim (skrzypce), Ewą Witczak (wiolonczela), Kamilem Gumielą (saksofon) oraz aktorem Jerzym Zelnikiem. Od 2014 roku współtworzy orkiestrę kameralną Capella Thoruniensis, z którą w tym samym roku nagrał debiutancką płytę CD zawierającą utwory barokowe i wczesno klasyczne. Uczestniczy w licznych projektach muzyki współczesnej dokonując nagrań i prawykonań koncertowych dla polskiego radia i telewizji. Ma za sobą wiele koncertów kameralnych, organowych oraz klawesynowych w kraju i za granicą m.in. we Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Ukrainie. Od 2012 r. pełni funkcję dyrektora artystycznego Festiwalu Młodych Organistów i Wokalistów im. bł. ks. Jerzego Popiełuszki w Bydgoszczy. Podejmuje działania na rzecz rozwoju kultury muzycznej w Tomaszowie Lubelskim (jest inicjatorem oraz kierownikiem artystycznym i organizacyjnym Wieczornych Spotkań z Muzyką pod hasłem „Rodzina Miastu”. Podczas kolejnych edycji występują członkowie rodziny Gumielów [muzycy polskich filharmonii, pedagodzy, wykładowcy oraz studenci szkół i wyższych uczelni muzycznych]).W 2014 roku został dyrektorem artystycznym Bydgoskiego Festiwalu Muzyki Dawnej.